10/09/2006

Kizarmayan domateslerin sonu-Tursu


Yazin ortasina dogru buraya tasindigimiz icin domatesleri ekmekte gec kaldik,ama yinede bir heves 6 fide domates ektik ve kizarmasini bekledik hikayemi anlatmistim aslinda.. Bu toprak cok bereketli masallah,seneye erkenden bir suru meyve ve sebze dikmeyi planliyorum.

Burda havalar iyce sogudu,benim domateslerden de kizaran sayisi cok az olunca artik tursu kurmaya karar verdim. Bugun domatesleri bahceden toplarken bir taraftanda soylendim durdum domateslere,ahh keske kizarsaydiniz ne olurdu sanki diye:)Buyuyen bir iki biberide kopardim tursu icin.

Hayatimda ilk kez tursu kurdugum icin, nasil olucak sonuclari bilmiyorum ama goruntuleri baya hos oldu.






Tursuyu kurupta fotografalarini cekerken ah be Hulya artik iyce ev hanimi oldun diye konustum kendi kendime...

Tarif portakal agacindan,ben sarimsak miktarini azalttim,iki ayri kavanoz kurdum bir kucuk kavanoz kiraz domatesler icin,birde buyukler icin kocaman kavonoz..

13 comments:

Pınarın Kulubesi said...

Kendi bahçende meyve sebze yetiştirmek ne güzel zevk, çok imredim şimdi sana:)Türkiye'de bu zevke sahip olman için ya çok hali vakti yerinde olman lazım yada gidip köyde yaşaman lazım.. Bir kere annemler ekmişlerdi bahçemize, domatesleri toplamıştık bizimkilerinde çoğu turşuluğa kalmıştı.. 1 tanede kelek karpuzumuz olmuştu:) Sonra bir daha denemediler bizimkiler su sıkıntısı var diye..
Turşular çok güzel duruyor. Bende karşı komşumuza yaptırdım. Arnavutlar kendileri ve ne yapsalar çok leziz oluyor. Çok farklı yapıyorlar. Sirke kullanmıyorlar. Bol bol nohut attılar içine.. Bekliyoruz olmalarını hevesle..:) Bir gün dayanamayıp bir bulgur pilavı yanına açıvericez kavanozun birini..:)

Hulya said...

selma pinar;
evet birseyler yetistirmek cok guzel,cok zevkli.annem biz topraktan oldugumuz icin toprakla ugrasmak cok iyi gelir insana diyor..bide gercekten cok bereketli toprak,dedigim gibi seneye ben insallah cok seyler ekicem.

nohut tursunun hizli olmasini sagliyor,fermantasyonu hizlandiriyor yani.
bilmem bakalim benimkiler nasil olucak.

umran said...

tursuya bayilirim.gecen yil bende domates dikmistim arka bahceye colde domates nasil olursa onlarda buyumeden kizardilar icleri susuz kaldi.ama salataliklar iyi olmuslardi.tursun olunca bende isterim;)

umran said...

tursuya bayilirim.gecen yil bende domates dikmistim arka bahceye colde domates nasil olursa onlarda buyumeden kizardilar icleri susuz kaldi.ama salataliklar iyi olmuslardi.tursun olunca bende isterim;)

Hulya said...

umran abla bizim de burda domatesler buyudu kizarmadi,ben buyutup sen kizart bari orda:)tamam kucuk kavonozu senin icin saklarim.

Anonymous said...

Bende domates turşusu kurdum ama seninkiler daha güzeldir bahçe domatesi olduğu için ellerine sağlık Ebru

Hulya said...

seninkilerde cok guzel olur insallah,ben birde oyle olcusuz kafama gore yaptim,bir turlu tariflere uyamiyorum ben:)

Anonymous said...

Yesil domatesin soganla kavurmasi cok guzel oluyor.Peynirle birlikte cay yaninda..himmm
Tavsiye ederim:)

Hulya said...

tursu olduktan sonrami olmadan oncemi?denerim her iki satta da:)hani bana tu tu tu lamamutfakta?

Anonymous said...

ay senin istedigin tu tu tu olsun :) istemedigin kadar tu tu'larim seni :)))
Benim kastetigim tursu yapmadan once,ama tursu oldutan sonra da iyi olur aslinda.Karadeniz usulu tursu kavurmasi..hayiiiir bana bunu hatirlatmayacaktin:((

Damak Tadı said...

Sevgili Hülya,
Ellerine sağlık çok da severim domates turşusunu..Dışardan aldıklarımız çok tuzlu olduğu için pek fazla benlik olmuyor.Ama evde yapılanların tadı çokk farklı oluyor.Birde bahçeden tazecik koparılmış olursa dalından daha ne olsun canım benim..Bizim gelinimiz de bol nohutlu yapar en ilk kez onda görmüş çok şaşırmıştım.En sonunda turşu bitmeye yakın o nohutları yemekde acaip keyifli bir şey.Yakın olsaydık utanmaz bir tabak alır kapını tıklardım inan.))
Tekrar ellerine sağlık,sevgilerimle..

Ferhanca said...

hulyacım tursular cok guzel gorunuyor elıne saglık.Ozellıkle kendı urunun olunca daha da kıymetlı olur.muhakkak tadı guzeldır afıyet olsun.Bendende yenı tarıfler var:D

Hulya said...

sevgili damak tadi;cok tesekkur ederim,utanma tabi,gel tikla kapiyi,butun kavonoz senin olur:)

tesekuler ferhanca.himm senin tarifler,kaktusler ve sayfan cok guzel..bu fotograf resmini nasil yapiyorsun?