10/30/2006

Biriken Tarifler


Ispanakli Borek
Bu boregi pismemis tortillari sigara boregi gibi sararak yapiyorum.Ic malzemside bu tarifle ayni.


Firinda Tavuk Sis
Tavuklari kimizi biber,karabiber,tuz,yag,sarimsakla sosladim,sebzelerle birlkte sise dizip firina verdim.Kemiksiz tavuk bacagindan tavuk etleri,tavuk gogsunden olursa cok kuru oluyor.


Kiymali Borek
Burda hazir satilan egg roll yufkalarini sigara boregi gibi sarip,galate ununa batirip yagda kizarttim.Ici icinse sogan,kiyma,biber kavurdum sonrada bir kutu bezelye ilave ettim.Acayip guzel oldu.Sarimsakli yogurtla servis yapmaniz siddetle onerilir.


Muzlu ve Kayisili Kurabiye
Bu tarifide ben evde kararmis muzu ve kompostadan artan kayisi kurularini gorunce uydurdum.Genel kurabiye hamuru(1 paket yag,1 yumurta,un,kabartma tozu vanilya,malzemeye gore seker_ben bir bardak kullandim yetti muz ve kayisidan dolayi-)kararmis iki adet muzu ve kompostada cok yumusamis kayisilari icine atip firina verdim.Birazinin ustune damla cikolata batirdim.Tadlari hic korktugum gibi olmadi:)Gayet lezizdi.

17 comments:

High Power Rocketry said...

: )

Beyhan said...

Biriken tariflerin nefismiş Hülya iyiki biriktirmişsin:)
Şu fırında tavuk şişine gerçekten bayıldım.Çok pratik olmuş.Ellerine sağlık.

Zeynep Oz said...

aciktim hulyacim.. size misafirlige gelsem.. okuldayim, hoca birsuru isler soyledi yine. baslamadan once dedim ki bir websayfalarina bakayim.. canim herseyden istedi.. ;) boreklerinden olsa da yeseydik.. phoenix'de ziyaret edemedim diye hala uzulurum ama kismet belki salt lake'e geliriz. yada sen calimero'yu ve adil'i al da gel. bu arada buket ablaya cok cok selamlar.. o gelecek mi yine?

Anonymous said...

siteye gelirken yeni tarif var mi diye dusunuyordum ki,korun istedigi bir goz Allah verid iki goz oldu :))
elerine saglik

Hulya said...

sevgili beyhan;
daha birsuru tarif var,cokmu yemek yapiyorum yahu ben ne?

zeynep;
keske gelsende bize ugrayip yemek yiyip ordan eve gecsen..

Lamayi hayal kirikligina ugratmamaya,her sayfaya baktiginda yeni birseyler bulucagina soz veririm:)bu arada lama bak ben phoenixteki zeynep'i de biliyorum naber:)?_evdemisiniz blogundaki yorumlarindan takip ettim sizi hehehe-

umran said...

hulya egg roll la yaptigin boregi tuttum ozellikle yogurt dokup deneyecegim ins.hadi optum.

kalimeero said...

hulya ellerine saglik, yine dokturmussun. firinda tavuk sis yapinca duman olmuyor pek degil mi?

Ferhanca said...

tarıfler çok guzel ellerine saglık ..ben dıyordum : bu hulya nerelerde demek mutfakta işi varmiş...sevgiler...FERHAN

Anonymous said...

Hulyacigim,
ben Berceste'ye biraktigim yorumda zaten yapmistim ortak arkadasimiz var diye,hatta seni tehdit etmistim hakkinda herseyi ogrenirim diye hehe :)) Gormemissin sanirim.Burdan tekrar yazmis oldum.Laf aramizda seni cok ozluyorlarmis..Ne guzel bir yerde ayrilinca arkanda seni seven ve ozleyenler birakmak...tu tu tu sana :P

Hulya said...

sevgili umran abla;
kizartmayi cok derin bir kapta ya,galete unundan dolayi her taraf batiyor kizartirken,bilgine.
sevgili kalimero,yooo duman olmuyor niye?izgara bolumnu degil ben normal firinda 400f de pisiriyorum,sonra sisleri ceviriyorum.
sevgil ferhan;
aslinda bilgisayarda sorun vari o yuzden yazamadim,bu aradad biriktirdi tarifler.gerci bunlar ramazandan kalmalar:)

aa lamalamalalama;
demek taniyorsun ne guzel.simdi baglanti krmaya calisyorum ama sen sariyerde okul icin iki sene kalirken acaba nasil tanistiniz,dur bakim bir cozmeye calisayim:)bende onlari cok ama cok ozluyorum..
oglum hergun senin lamalamala muzigini acmamai istiyor,sanada mala diyor kusura kalma:)

Anonymous said...

hulya merhaba ben siteni yeni kesfettim :) amerikanin gida konusundaki zor sartlarinda neler yapmissin masallah ...ben senden bir ricada bulunucam bu egg rolleri nerden bulurum sekli semali yada marketlerin hangi bolumunde bulablirim yada fillo lar gibi onunda resmini ekleyebilirmisin tesekkurler kolay gelsin

Hulya said...

isminiz nedir:)tabi soylerim amerikada sebzelerin satildigi yerde oluyor genelikle,buzdolabi gibi acik bir bolum varya orda.egg roll azu maya markasi galiba.uzerinde cince biseyler yaziyor:)bulamazsan adinla yine yaz baska sekilde ahberlesiriz.

Damak Tadı said...

Biriken tariflerinin hepsi birbirirnden güzel olmuşlar ellerine sağlık..Tortilla hamurları ile sardığın börekler kalın olmadımı merak ettim??Birde tortilla yufkalarının aralarına kat kat iç döşeyip tabiiki de ıslatmak için harcı da var.Sonra da fırında kızartsan harika oluyor.

Hulya said...

sevgili gul;borekler kalin oluyor ama cok lezzetli oluyor,yada biz alsitik galiba artik.evet dedgin gibi normal firin boregi gibi yapilanlarida var,hic denemedim ama ben,dur bi deneyim artik:)

Berceste said...

Hain Blogger yorumumu yayinlamamis :( Yazdim yazdim kirk saat, demistim ki hani soruyorsun ya hulyalariniz nerede diye, benimki su kiymali borekte :) Tabagin altindaki ortu de sanirim Turkiye'den, biz Turk hanimlari her gittigimiz yere kendimize ait kullandigimiz seyleri de tasiyoruz galiba :) Sevgiler...

Hulya said...

sevgili berceste;
kusura bakma nolur,ben yeni gelmis yorumlari nasil bilebilirm ,post gecince hic bakmiyorum..varmi bir yolu her yeni gelen yorumu ogrenmemin...
demek hayalin kiymali borekte..ben biliyorum senin guzel hayallerini,yaptiklairni...
ortuyude turkiyden aldim,canim ulkem,herbirseyi pek kaliteli..aldim burda masa ortusu nedir dedim,yikayinca makinede yirtildi alt kisimlari hep.bunu turkiyeden iki yaz once aldim,kenarlarini sahte dantel yapmislar,plastikten,cok tatli gozukuyor,makineyede attim kac seferdir birseycik olmuyor..uzerindede armutlar falan var,mutfaga gunluk kullanmaya ne guzel gidiyor:)aslinda bunlar bahane,insan bir ortu bile olsa Turk maliyla guru duyuyor iste..

Berceste said...

Var bir yolu, e-posta ile de yorumun bir kopyasini yolla diyeceksin, boylece hangi yazina yorum yapilmissa ogreneceksin. Ben yorumlari neden onaylayip da yayina koyuyorum saniyorsun :) Boylece cevap yazmam daha kolay oluyor!