10/14/2006

Ispanakli Borek



Dun iftara gelen misafirlerimiz icin yaptigim ispanakli boregi yapmak hem cok kolay hemde tadi cok lezettli.
Amerikaya ilk geldigimde yedigim ilk borekti.Tarif Nuray ablaya ait.Tarifi olculeri ile hic almadim ama Tuscon'daki evinde cam masanin ustunde sandalyenin kenarina ilisip yaparken Nuray ablayi defalarca gordum.Bu sanirim yeterli bir referans olur:)

Malzemeler:
1 paket baklavalik yufka(fillo dough)
1 paket dondurulmus ve dogranmis ispanak(chopped spinach)
1 kase beyaz peynir
3 sap taze sogan,kucuk dogranmis.(Nuray abla kuru sogani cigden dograyip koyuyordu.Ben boylesini denedikten sonra daha cok begendim.Bazilari sogani icinde gorunce yemiyorlar diye taze sogana gectim.Ispanaklarda yesil oldugu icin farkedilmiyorlar:))
Tuz,karabiber

Ici icin sivi malzemesi:
1,5 bardagi sut(yada yogurt)
yarim bardak sivi yag
2 yumurta(bir tanesnin sarisini ustune surmek icin ayirin)

En buyuk boy borcam yaglanir,sirasiyla 3 kat baklavalik yufka koyulup,sivi malzemeden surulur,yariya gelince ispanakli ic koyulur yufkalar bitene kadar devam edilir.En ustunede yumurta sarisi surulur.Ben pisirmeden once kesiyorum(Bunu da Selma'dan gormustum)Boylece sevisi daha kolay oluyor,uzerinede corek otu yada susam serpilir.
375F de uzeri kizarana kadar pisirilir.

Not:Eger boregi cok kalin sevmiyorsaniz borcamdan daha buyuk bir tepsi kullanabilirsiniz.Ben bir buyuk borcam bir de kucuk kare borcamda iki tepsi yaptim.Ince olunca borek daha cok begeniyorum diye.

17 comments:

Anonymous said...

Sevgili Hülya;
Biraz önce Ümran'ın sayfasından sana geçtim ve o anda senden bana yorum geldi:))
''Kalp kalbe karşıdır''dedikleri bu olsa gerek.Çok şaşırdım.Daha sayfana bile bakmadan bunu yazmak istedim.

Hulya said...

ne guzel:)4. boyuta hos geldin:)

Anonymous said...

Hülya'cım börek nefis görünüyor ellerine sağlık kolaylıklar
Ebru

umran said...

Ah hulya eski gunleri hatirlattin bana,yaptigimiz ve yedigimiz borekleri.

Hulya said...

yaa ben napayim ,ben burda senin tepsini bile gordukce anilara daliyorum..

Anonymous said...

Ispanaklı böreğe bayılırım eline sağlık Hülyacım herşey harika güzel bir hafta diliyorum.özge

nihal said...

merhaba, benim sayfama yorum bırakmışsınız, teşekkürler :) ben Türkiye'deyim.. blogunuza bir göz attım ve hoşuma gitti..

Ferhanca said...

hULYA oradakı şartlarda yine dökturmuşsun bravo .ama ABD deıspanakta koli basilı var denıyordu maruldada gorulmış .ben deoglumu uyarmiştım . ıyıce yıkamak gerkıyor. sen donmuş ıspanakmı kullandın.kolay gelsın sevgıler FERHAN

kalimeero said...

Ispanakli boregin harikaydi hulya. Keske giderken zorla tabagima koyduklarini da alsaymisim:) Esim sirf borekten 8-9 dilim yedigini soyleyince 'hani rejimdeydin? olmadi simdi' deyip tabaktakileri kendim goturdum:) Diger yemeklerin de annemin sofrasindaymisim hissini verdi. ellerine saglik tekrar.

Hulya said...

sevgili ebru;
tesekur ederim,seninde pastalarin orucluyken beni mahvediyor...secgiler

Hulya said...

sevgili ozge;
tesekurler ne guzel susam ismi,buyur gel sana da ikram edelim

Hulya said...

sevgili ferhan;
ya tam bizde yerken kizlara konustuk sofrada acaba bunlarda varmidir diye?ben dondurulmus kullandim,kalimeero yarina nalriz varmi yokmu dedi.yarin oldu hepimiz iyiyiz ama insan yinede korkuyor iste..

Hulya said...

kalimeero;
acaba ismini gizli mi tutuyoruz diye bende sana boyle yaziyorum burdan:)iyki geldiniz,sizinle sohbet etmek inanilmaz hosuma gidiyor,iste sofralar bahane..

alanicak en iyi iltifat herhalde annemin sofrasi gibi:)cok sagol

Damak Tadı said...

Sevgili Hülya,
Ispanaklı börek harika olmuş ellerine sağlık canım.Görüntüsü de çok şık doğrusu,tadıda enfestir..Ellerine sağlık bende çok severek yerim..Yokki şimdi..

Hulya said...

bizde hala var gul istersen gel sana ikram edeyim.inan ben turkiyede olsaydim boyle yazan herkese kargoya veriridim yani:)
sevgiler

Anonymous said...

Sevgili Hulya,
Eline saglik diyorum.Taze sogan olayi iyiymis denerim en kisa surede.Ispanakta E.coli bakteri ciktigindan beri yemiyoruz da cok ozledim:(
Bu arada ben de sitede borekten bahsetmistim,fillo dough reklami yapmis gibi olmusuz ,bize sponsor olmalari lazim :)
Gorusmek uzere

Anonymous said...

Merhaba,
Ellerinize saglik. Borekler super gorunuyor. Bu corek otunun Ingilizce adi nedir acaba? Ben hic bir yerde bulamadim da.
Fatma