10/25/2006

Meyveli Pasta


Bu pastayi 12 kisilik bir misafir grubuna yaptim,cocuklar neredeyse cildirdi sevincten,Adil pastayi nasil hapur hupur yedi bilemezsiniz.Son yilarda yedigim en iyi pasta iltifatini bile aldi misafirlerimizden.Bu kadar ovdun de Hulya bu mu pasta demeyin,yapmasi cok kolay sirlarini yazicam size simdi.:)Tarif gelincik sofrasi kitabinda..
Oncelikle ne hamurunda ne de kremasinda hic yag yok:)yuppi:)
Tarifin aslinda en son susleme kismi icin yarim paket kream santiyi sutle cirpip en ustte koyuyordunuz,ben yapmadim.
Krema pastaya cok geliyor,kalan kremayi meyva parcaciklariyla karistirip kuplara koydum(2 tane).
Bu pastadan yine bayram icin yaptim,cilek bulamadigim icin kiviyle yaptim,ama kesinlikle cilegin o eksimsi tadi gibi olmadi.
Buzdolbinda mutlaka en az 4 saat beklese cok guzel oluyor.
Birde en son ust susleme kismina muz koyucaksaniz servise yakin yapmanizi tavsiye ederim,yoksa muzlar karariyor.

Malzemeler:
Sade kek icin:
4 yumurta
4 kahve fincani seker
4 kahve fincani un
kabartma tozu ve vanilya

Kremasi icin:
1 su bardagi un
1 yumurta
1 paket vanilya
1 litre sut
1,5 su bardagi toz seker

Yapilisi:
1.Yumurta ve sekerler iyce cirpilir.Diger malzemelerde ilave edilip karistirilir.Tepsi yaglanip 200C firina verilir.(Ben en buyuk boy kelepceli kalip kullandim)kek soguduktan sonra ikiye kesilir.

2.Krema icin butun malzemeler karistirilir,pisirilir,sogutulur.Kremanin yarisi yagsiz kekin birinci bolumune yayilir.(Ben keki hafif limonlu suyla islattim)uzerine cilek, muz ve seftali kesip yerlestirilir,ikinci parca kek koyulur,uzerine krema surup meyvelerle suslenir.(Seftali ve cilek bu pastayi pasta yapan iki sey:))

14 comments:

Damak Tadı said...

Sevgili Hülya'cığım,
Bende büyümüşde küçülmüş bir kız çocuğu olarak burdan nasıl yutkundum sana anlatamam..Bak görüyor musun halen devam ediyor tatlım..Bende orda olsaydım çok az gelirdi bu pasta bizlere.))Tatlım ellerine sağlık harika olmuş,benimkisi latife,ama orda da olsaydım dediğimi yapardım..Sevgiyle kal,BAYRAM da bitti umarım günlerin yine aynı havada tatlı ve güzel geçer..

umran said...

meyveler pastaya dedigin gibi daha baska bir lezzet veriyor.ellerine saglik.Yakinda koyacagim kizlarin resmini bloga.

Hulya said...

sevgili damak tadi;
cok tesekkurler inan siz buraya gelin(gezmek icin bile olsa)ben sana ve kizlarina kocaman iki tane pasta yaparim:)
sagol umran abla,senin cikolatali cilekli de muhtesem gorunuyor,bekliyorum kizlarin resmini,nasil buyuduler kimbilir..

sevilay said...

selam, ben bu pastayi cok sevdim, cok kolay bir tarif, ilk firsatta deniyecem. Ellerinize saglik.

Oglunuz cok tatli, ALLAh nazarlardan saklasin. Kac yasinda?

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba pastayı çok güzel süslemişsin süper görünüyor ellerine sağlık. Hoşça kal.

Hulya said...

tesekkurler sevilay;pastayi kalabalik bir misafir grubuna yapmani tavsiye ederim,biz ikinci pastayi oglum esim ve ben 4 -5 gunde ancak bitirebildik,sonlara dogruda eski tadi kalmiyor zaten.
oglum 21 aylik.

sevgili tabakta,cok tesekkur ederim,hosgeldin.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

HOŞ BULDUK CANIM.

Anonymous said...

O sirin boncuk gibi rengarenk sekercikleri merak ettim ben...markasi ne,adi ne?nerden alabiliyoruz acaba :))
gorusmek uzere...

Anonymous said...

Hülya'cım ellerine sağlık canım pasta nefis görünüyor canım çekti valla sevgiler Ebru

Anonymous said...

Bu ne güzel bir görüntü böyle, ellerine sağlık, ayrıca üzerindeki mini pasta süsleri çok güzel, nereden aldınız acaba? Türkiyede rastlamadım da ben..

Hulya said...

sevgili lama;adi deseret sprinkles.wall-marttan aldim ben,pasta suslerinin oldugu yerde.uzerinde kosher var.cokda ucuz bisey.ama 6-7 saat uzerinde kaldiktan sonra hafiften rengini kremaya salmaya basliyor ona gore.

ebru cok tesekkurler,benimde gordukce canim cekiyor nolcak bu canlarimiz bilmiyorum walla:)

sevgili pembeli;
Turkiyedede kesin vardir,adini bilmiyorum ama pasta susleme reyonu varsa orda vardir.ayrica ben ablamlarla eminonun'den gida boyasi ve yenebilen susleme boncuklari aldigimiz iyi hatirliyorum.bunlar boncuktan daha kucukler.

Anonymous said...

tamam,mesaj alinmistir:)
sagolasin hulya bacim

LaMa said...

kestana ekbap acil cevap!
bacim kremayi pisirecegimizi yazmamissin ama pisirecegiz degil mi? yarin sitemde anormal kremali bir pasta gormek istemeyiz degil mi;)
mail de atabilirisn..

Hulya said...

evet evet krema pisiyor,hemen duzeltiyorum.kolay gelsin