10/17/2006

Butun Turkler Toplandik...


Pazar Aksami Salt Lake City'de yasayan butun coluk cocuk,ogrenci,bekar,evli hepimiz iftar icin toplandik.Daha onceden Kalimeero'nun organizsyonuyla hepimiz birer ikiser cesit yemekler pastalar borekler yapip hazir bulunduk iftar yerinde.







Iftarda en cok cocuklar eglendi,en cok kadinlar sohbet etti ve tabiki en cok da erkekler yemek yedi:)

Annelerden birisi cocuklar icin supriz elma sekeri hazirlamis.Cocuklar kadar bizlerde cok sevindik.Oglumu Lavaboya goturup ellerini yikarken bir kere elma sekerinin tadina baktigim icin "annneee" ses tonuyla uyarildim ve hemen geri verdim sekeri:)


Aslinda cok fazla cesid yemek vardi ama telastan bir turlu resim cekmeye firsat kalmadi.Bunlar benim resimleyebildigim bir kaci.Resimleri bana ve Kalimeero'ya ait sayabilirsiniz.O kosustururken ben hain blog sahibi guzel yemekleri fotograflamaya calisiyormusum gibi oldum:)

Ben iki degisik tavuk yemegi yaptim firinda,bi tanesi cok iltifat almis,tarif istenmis.Istek uzerine hemen onun tarifini yaziyorum;


Besamel Soslu Tavuk

Malzemeler:
2 buyuk kase dogranmis kusbasi tavuk gogsu(ben yag+kirmizi biber+karabiber+kekik+tuz ile soslayip biraz beklettim dolapta)
2 kucuk konserve mantar
2 kucuk dogranmis havuc
1 sogan(halka seklinde dogranmis)
4 patates(kup kup dogranmis)

Hazirlanisi:
Butun sebzeleri buyukce bir tavaya koyup yuksek ateste yagda cevirdim.(yaklasik 10 dakika)
Sebzeleri ve tavuklari borcama yerlestirip uzerine besamel sosu yaptim.en ustunude kasar rendesi serpip uzerini folyayla kapatip 375F firina verdim.Pisince etler uzerini acip kizarttim.Hepsi bu:)Afiyet olsun.

21 comments:

Papatya said...

Tavuk gogsune ben de bayilirim :)

Pınarın Kulubesi said...

Çok güzel ya:)
ne güzel böyle toplanmalar.. herkes bir şey yapıp getiriyor filan.. Elma şekerleri çok makbule geçmiş. Demek sana vermedi oğluşun ha.. Evlat işte:) Baba evladına üzüm bağı bağışlamış. Baba evladına bir salkım üzümü bağışlamamış:)

Ferhanca said...

hulyacım,benım oglumda da boyle ıftar sofraları duzenenler resımlerını yollardı bırde ögrencı olunca kendılerı gırıyordu mutfaga oralarda bırlık beraberlık daha cok oluyor herhalde.sevgıler FERHAN

Anonymous said...

Hülya'cım afiyetler olsun güzel güzel sohbetler etmişsinizdir yemeklerin hepsi birbirinden güzel görünüyorlar herkesin ellerine emeklerine sağlık sevgiler Ebru

Hulya said...

hosgeldin papatya;

pinar;
evet cok guzel oluyor,herkes bir cesit yapiyor hic kimseye kulfet olmuyor.evet ya evlat babaya bir salkim uzum vermemis derler,ama insallah oyle degildir bu.yani keske bu atasozu yanlis olsa,ne bilim:)

ferhan merhaba;
bizim de soframizda bir suru ogrenci vardi,merak etme ordada onlara bakan yemek yapan birirleri vardir muhakak ramazanda..


sevgili ebru;
cok tesekkur ederim,yemekler hakikaten nefisti..

umran said...

Hulya senden ricam elma sekerinin tarifi lutfen.Bizimkiler ne cok sevinirler yaparsam tahmin et.Bir defa denemistim ama elimde tarif olmadigi icin biraz serbetini ayarlayamadim.Dislerimize yapisip kalmisti:))

Hulya said...

tamam umran abla en kisa zamnda sorucam ve yazicam

kalimeero said...

hulya'cigim, resimler ve tarif icin cok sagol. eline koluna saglik. boyle kalabalik toplantilarda hep en onemli ayrintilardan biri unutulur kalir; ben de fotograf makinesini almayi unutmustum. iyi ki sen hatirlamissin. tavuklu tarifini de hemen deneyecegim. fikir aslinda handan, muzeyyen ve bana it. birlikten kuvvet dogarmis, sayenizde hos bir iftar oldu.

Bocuruk said...

Ne güzel yapmışsınız. Oralarda biraraya gelmek heleki böyle mübarek günlerde daha da önemli olmalı. Yemekler de çok nefismiş belli. Ama heryerde olduğu gibi erkekler karlı çıkmış bu işten :)Elma şekerleri de ne güzel olmuş öyle. Ben olsam kızsa da ısırırdım bi güzel :))

Hulya said...

sevgili kalimeero;
seninde ellerine saglik,hersey cok guzel ,cok organizeli ve cok neseli oldu.

bocuruk;
evet boyle zamanlarda daha guzel oluyor.hep bahaneler olsada bir araya gelsek diyor insan buralarda..isirsa miydim gercekten ya:)?

Anonymous said...

hulyacim ellerine saglik hersey cok guzel gorunuyor. ne yalanci tavuk gogsu yemisimdir sende.ustune cikolata sosu yapiyodun onunlada cok lezzetli oluyordu.

Anonymous said...

Ne keyifli gecmis aksaminiz,Allah kabul etsin:)
Yazinin basligi da super:)

Anonymous said...

Ilk once hersey icin sizlere tesekkur ederiz. O gun pek tesekkur edecek imkan olmadi. Hersey cok guzeldi. Biz single arkadaslar olarak boyle guzel ev yemekleri, ozellikle de ev tatlilarini gorunce, kendimizi tutamiyoruz. Bu gibi gunleri M.Ali bey den daha fazla bekliyoruz. Onu da bu konuda tesekkur ediyoruz. Tekrardan hersey icin tesekkurler, emeginize, ellerinize, gozlerinize saglik.
Selamlar saygilar
Orhan...

Damak Tadı said...

Sevgili Hülya'cığım,
Allah kabul etsin canım..Ne kadar güzel olmuş bu toplanmanız ve biribirinizle paylaşmanız.Sanırım aranızda bekar olanlar da çok memnun kalmışlar ne güzel..Senin Kalimeeronun ve diğer arkadaşların
ellerine sağlık tatlım..

Kadir geceniz kutlu olsun,dualarınız tez zamanda kabul edilir inşallah..

Beyhan said...

Hülya'cığım ne iyi etmişsiniz böyle bir yemek düzenleyerek,tebrikler...
Kandiliniz mübarek olsun arkadaşım.

Anonymous said...

Bugün ellerini semaya gönlünü Mevlaya aç, bugün günahlardan olabildiğince kaç, bugün en gizli incilerini onun için saç çünkü bugün kandil, kandilin mübarek olsun

kalimeero said...

hayirli kandiller hulya!

Hulya said...

sevgili selma;
ah ben senden neler yedim peki,onlari bi yazsak:)dogru unuttum bak ben o cikolatali sosu,guzeldi hakketen
sevili lama;
ya evet aklima sarki gibi yazmak bile geldi aslinda,butun turkler toplandik toplandik toplandik biz bunlardan hosladik hoslandik hoslandik:)
Orhab Bey;
tesekkurler guzel sozlerin icin,artik bayramda tatlilara doyarsiniz insallah:)

Hulya said...

bende hepinizin Kandilini kutlarim,burda boyle guzel arkadasliklar oluyor gercekten,dualasalim insallah

Anonymous said...

Hepinizin mubarek Kadir gecenizi tebrik ederim. Bayrami da su andan itibaren iple cekiyoruz. Affiniza siginarakdan da burada olan yemekleri gorunce de insanin evlenesi geliyor. Insaallah bizim hanimlarimiz da burada yemeklerini sergilerler. Hepinize selamlar saygilar
Orhan...

Anonymous said...

Biraz gec de olsa iftara emegi gecen herkesin eline saglik. Besamel soslu tavugun tarifi icin de tesekkurler. Bir ara dener, yorumlari bilahare paylasirim. Nice benzeri organizasyonlara der simdiden iyi bayramlar dilerim. Saban