10/15/2006

YE #15: Türk ve Dünya Mutfağından Bayram Tatlıları;Revani ve Yalanci Tavuk Gogsu



Ilk etkilige katilimim icin ilk tarifim Revani;
bu tatliyi 19 yasinda Tokat'a ogretmenlik yapan ablamin yanina yaz tatli icin gittigimde, arkadasi olan Semra'nin revanisi diye telefon defterimin arkasina yazmisim.19 yasindaki akli havada universite ogrencisi bir kizin tatliyi not etmis olmasi demek oldukca begenildiginin en buyuk ispatidir:)

Malzemeler:
3 yumurta
3 kahve fincani seker
3 kahve fincani yogurt
1kahve fincani yag
3kahve fincani irmik
3kahve fincani un
Kabartma tozu, vanilya

Serbeti:
3 su bardagi seker
4 su bardagi su
yarim limon suyu

Hazirlanisi:
1.Yumurta ve sekerler mikserle cirpilir.
2.Sirasiyla diger malzemeler katilir ve cirpilir.(Oldukca sivi kek kivami olmali)
3.Serbet kaynatilir,limon suyu ilave edilip 10 dakika daha kaynatilir.
Tatli Firindan ciktiktan 5 dakika sonra serbette ocaktan indikten 15 dakika sonra dokulur. Uzerine ceviz serpilerek servis yapilir.


Ikinci tatlim;benim asla vazgecemedigim Yalanci tavuk gogsu .Ben tepsiye dokmek yerine kuplara paylastirip uzerine cilek, gofret ve parca cikolata koydum.

Malzemeler:
1 stick terayagi(110 gram)
6 yemek kasigi un
4 cup sut
1 cup seker Vanilya

Yapilisi:
Yag eritilip unla hafif kavrulur.Sut seker ve vanilya ilave edip muhallebi kivamina kadar karistirilir. Ocaktan indirdikten sonra mikserin en yuksek hizinda en az 3 dakika cirpilir(Tavuk gogsunun en buyuk ozelligi bu mikserle cirpma asamasi)
Isterseniz borcami istalip dokebilirsiniz,isterseniz benim gibi hem buyuklere hem kucuklere ayri ayri kuplarda servis yapabilirsiniz.

23 comments:

Unknown said...

Bizim hulyalarimiz nerde:))Turkiye'de:))

Masallah masallah uc tatli haa...ben bir tanesini koyucam diye oldum:))elerine saglik.BEn yalanci tavuk gogsunu cok seviyorum.cokda sik yapmissin.Hadi operim.Yatcam iyi olucak...

Sevgilerimle

Unknown said...

Yinee benn,
simdi blogunu ssoooole bi gezdim...Sende Amerika'daymissin ha:)oo Umran sen ben ve dahalarimiz.Keske tanissak gorussek dimi yaa..Oglunun resimlerini gordum masallah barekallah...Insallah en kisa surede listeme ekliyecegim.Hadi kalsgglicakla...

Bocuruk said...

Sevgili Hülyalar,
Yaptığın iki tatlı da çok sevdiğim tatlılar. Ellerine sağlık. Tatlı ye etkinliğine katılabilmek için ne yapmam gerekiyor. Yani yaptığım tatlı tarifini nereye göndereceğim. Beni bilgilendirirsen sevinirim.
Görüşmek üzere...

Beyhan said...

İkisi de süper Hülya'cığım da ben şu tavuk göğsüne kilitlendim kaldım.İftara yapsam mı acaba?
Ellerine sağlık canım.

Damak Tadı said...

Sevgili Hülya'cığım,
Canım tebrikler tatlılar mhteşem olmuşlar,hepsi birbirinden güzel ve lezzetli,üstelik de çok hafifler..Ellerine sağlık,afiyetler olsun.

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Sevgiler..

Anonymous said...

benm bu tavuk göğsüne bayılırım içine biraz damla sakızı üzerine de tarçın mmm eline sağlık

Anonymous said...

selam aynı tatlıyı yapmışız ama tarifleri farklı :))elinize sağlık herkese afiyet olsun hepsini deneyin bence etkinlik harika oluyor...

Anonymous said...

tatlılar süper görünüyor zaten çok severim yalancı tavuk göğsünü de.eline sağlık.

tarifname.blogspot.com

Hulya said...

sevgili gulenay;
evet amerikdayiz.bende gecen gun fikir olarak acaba boyle 1. blog sahipleri oturumu diye bisey yapsak bri yerde bulussak nasil olur diye dusunuyordum.istanbul yada belli ildekiler yapabilir ama biz?insallah diyelim.biz umran ablayla tanisyoruz nabeer:)?

sen cok caliskansin,masallah

Hulya said...

sevgili bocuruk;
etkinlik icin haticenin sayfasiinda kenarda link var(daha bir suru blog sayfasinda)ordan tikliyp ev sahibi blogu ogreniyorsun,sonra post u blogunda o gun yayinlayip linki ev sahibinin belirttigi adrese gonderiyorsun.bu kadar:)
kolay gelsin

Hulya said...

sevgili beyhan;
cok tesekkur ederim,senin gullac tarifinde gercekten cok farkli,ellerine saglik.
tavuk gogsu super bir tatli,hem hafif hem cok lezzetli,bence yani:)

Hulya said...

sevgili gul;
cok tesekkurler...

Hulya said...

sevgili yesim;
ben tarcini cok sevemiyorum,ama damla sakizini denemk lazim,acaba burda varmi?bilen varmi?

Hulya said...

sevgili nurdan;
evet baya revani tarifi var etkinlikte:)ewllerine saglik seninde

Hulya said...

seda tesekkurler,beklerim tavuk gogsu yemeye:)

umran said...

ooo hulya masallah cok hizlisin .Etkinlige bile katilmissin.Senin yaptigin tavuk gogsunun tadini bildigim icin daha bir istahim artti.ellerine saglik.

Hulya said...

sagol umran abla;
bende kendimi tucsonda hep tavuk gogsu ve mayali pogca yapiyormusum gubu hatirliyorum:)

Ferhanca said...

hülyacım merhaba ellerine sağlık revanin çok güzel görünüyor yalancı tavuk göğsüde çok yaptıgım tatlılardn ben üzerine hazır çikolata hazırlayıp döküyorum.Sevgiler FERHAN

Evren Yasa said...

kuplar super gorunuyor ellerinize saglik, bu etklinlik sayesinde sitenizle tanistim bu arada.

Hulya said...

sevgili ferhan;
bende hazir cikolata sosou vardi acaba oylemi yapsam diye dusundum,boylesi daha susulu geldi:)sagol paylastifgin icin
evren merhaba;hosgeldin:)

kalimeero said...

Hulya tatlilar guzel de, ben hala dunku Turk iftarinda erkeklerden buyuk begeni toplayan ve ben yiyemedigim icin aklimdan cikmayan:) meshur peynirli tavuk tarifini bekliyorum. Bir cirpida bitirmisler. Bayanlara oncelik denen bir sey var yaa. :)
kolay gelsin.

Tijen said...

çok sevimli olmuslar sevgili hülya!
ellerine saglik..
tijen

Hulya said...

kalimeero;yazicam insallah bugun yarin:)demek cok iltifat almis yaa ne guzel:)

tesekkurler tijen,hosgeldin ayni zamanda