10/11/2006

Haydari



Bu cok basit soguk salatanin hikayesi soyle;
Ilk evlendigim sene,lahmacunlari,icli kofteleri,kisirlari,tursulari ve bilumum herseyiyle un yapmis bir Gulsum teyze bize davetliydi iftara.Yemek kitabimdam ortaya aparatif icin bu tarfi buldum ve yaptim,Gulsum teyze'den en cok haydari iltifat aldi.Kizinida tembihledi bu tarifi almayi unutmayalim Gokcen bak Hulya'dan diye:) (Hamileydim,ben Tusanday'dim,annem Turkiye'de ve canim herseyi istiyordu.Gulsum Teyze ne canim istedigini sorup her hafta bir posetle gelip"hamilenin cani herseyi ister"deyip cantama sikistiriyordu tursulari,sicak lahmacunlari,icli kofteleri...Tekrar cok ama tesekkurler..)

Boyle bir durumun sizi ne kadar memnun edicegini dusunun yeter:)

Iste hepsi bu:)

Haydari:
1 buyuk kase suzulmus yogurt(Kendi mayaladigim yogut hafif eksimeye basladiginda bir suzgecin ustune kagit havlu serip bir gece suzdurdum)
irice cekilmis ceviz
rendelenmis havuc(ben olmadigi icin koymadim)
bir dis sarimsak
zeytinyagi,nane,kirmizi biber

Hepsini karistirip,uzerine sizma zeytinyagi dokup, sicacik pidenin yaninda afiyetle yiyin efendim:)




5 comments:

kalimeero said...

Harika gorunuyor. Cok severim boyle surulup yenen seyleri; pesto, cemen..vs. Bayagi da basit bir tarife benziyor. Ellerine saglik. Denemek istiyorum.

umran said...

evet hulya ne cok sey yedik gulsum teyzeden.Asil boyle teyzelerden tarif almak lazim.Haydari nefis gorunuyor.

Anonymous said...

Hülya eşim çok sever haydariyi eline sağlık yapıcam bende ama sanki hazır aldıklarımızda havuç yok gibi yoksa banamı öyle geliyor? sevgiler Ebru

Damak Tadı said...

Sevgili Hülya'cığım,
Ne güzeldir şu dostluklar ve ikramlar değilmi?? BAK HALEN SEVGİYLE BAHSEDİYORSUN GÜLSÜM TEYZE'den.Ellerine sağlık diyorum bende sana tatlım.Çok güzel olmuş Hatdarin bende çok severim özellikle kızarmış ekmek üzerinde keyifli sofralarda yemeyi.Ellerine sağlık tekrardan afiyetler olsun canım.Sevgiler

Hulya said...

kalimeero mutlaka dene,ben boyle soguk salatalari cok seviyorum

evet gulsum teyze varken blogu acsaydik ohhh:)

Ebru ben hazirlari hic hatirlamiyorum,benimkide havucsuz ama tarifte havuclu diyor,sen nasil olani seviyorsun?

sevgili damak tadi;boyle seyler hic unutulmuyor..hele gurbette