10/05/2006

Bulgur pilavi , karsik kizartma ve iki kucuk kedili ayak



Karisik kizartma icin ben ilk once patatesleri,sonra kabaklari sonra biberleri en sonda tuzlu suda bekletip suyunu suzdugum patlicanlari fritozde kizarttim,uzerinde domates sosu yaptim.

Ben fotografi cekmeye calisirken oglumda hemen yerini aldi,kedi zannetmeyin kizartmanin yanindakileri diye soyluyorum:)


Bulgur pilavi ise bir tane biber ve bir sogani sivi yagda kavurdum,kavrulunca bir domates dogradim,biraz biber ve biraz domates salcasiyla kavurmaya devam ettim,bulgurlari yikayip ilave ettim ve en sonda su,tuz karabiber koyup orta ateste pisirdim.

Bunlarin yanina sarimsakli yogurt cok guzel gidiyor.

8 comments:

umran said...

Off hulya ,annem yapardi karisik kizartma ustunede bol domatesli halka halka soganli sos dokerdi.Onu hatirlattin bana.ellerine saglik minik kedi ayakli adilede kocaman opucuk.

kalimeero said...

evet karisik kizartmanin sosu cok onemli. ben yaptigimda kizartmalari ben yerim, sosunu esim. hatta ona sirf sos yapsam daha memnun kalir:) ellerine saglik hulya.

Bocuruk said...

Hülya'cığım,
Bayılırım karışık kızartmaya. Ellerine sağlık. Ben de cumartesi akşamı iftara çağırdığım misafirlerime yapmayı düşünüyorum kısmetse. Bu arada kedili ayaklar da pek şirin. Öperim onun o güzel yanaklarını :)

Hulya said...

aslinda yaziyi yazarken yine bana annemi hatirlatti diycektim ama 'oo hulya hersey sana anneni hatirlatiyor 'denmesin diye yazmadim.soganli sos nasil oluyor umran abla?birde oyle deneyeyim?

ben sosu domatesleri dograyip sarimsak atiyorum icine ve kisik ateste alti kapali eritiyorum hafif yagla.kalimeero senin ki nasil?

bocuruk cok guzel olur eminim,simdiden kolay gelsin sana.bu arada ismine bayiliyiyorum senin:)

kucuk kedi ayakli adil'de hepinizn yanaklarindan opi opi yapar

kalimeero said...

hulya benim sos da cok farkli degil. biraz yagda (bazen kizartmanin artan yaginda) domates, domates ezmesi, kekik ve sarimsagi kavuruyorum, o kadar. Baska bir tarif daha var, onu ayriyetten yapip yiyoruz. sosa benziyor ama yumurtasiz menemen gibi. kizdirilmis yagda hilal seklinde ince ince dogradigin soganlari ve bir kucuk aci kirmizi biberi kavuruyorsun. uzerine 2 domates rendeliyorsun, 3 tahta kepce domates ezmesi koyuyorsun. 5 dk sonra hazir.

Hulya said...

sarimsagi yogurda koydugum icin sosa koymuyordum ben ama bidahakine boyle deneyeyim.
sagol

Anonymous said...

Hülya sitemi ziyaretin ve güzel yorumların için teşekkürler arkadaşım bende senin siteni dolaştım çok güzel tarifler var hepsi birbirinden güzel ellerine sağlık en alttaki ufaklık oğlunmu merak ettim. Benim küçük oğluma benziyor kendine iyi bak hoşçakal tekrar görüşmek üzere Ebru

Hulya said...

ebru merhaba;
evet benm oglum,seninki kac yasinda simdi?