10/19/2006

En Guzel Carsambalar ve hulyalar..


Her carsamba Adil'i barnes and noble diye buyuk bir kitapci var,oraya "story time"denilen,oyku zamani diye Turkce'ye cevirebilecegim bir aktiviteye goturuyorum.

Her haftanin kitabi belli oluyor,onunla ilgili iki kitap okunuyor,aralarda sarkilar soyluyorlar,sonunda o gunku kitap konusuyla ilgili ya birseyler boyuyoruz,yada kesip yapitircagimiz birseyler oluyor.Biz diye anlatiyorum cunku kesme islerini hep ben,boyama ve getir gotur islerini de Adil yapiyor.

Adil 1 yasina girdikten sonra onu kutuphanedeki "story time" a goturuyordum.Eger buralarda yasayanlar var da belki bilmiyorlarsa diye ayrintili anlattim.Cok guzel oluyor,anneler kendi aralarinda sohbet ediyor,cocuklar birbirlerini her hafta gordukleri icin alisiyor,oynuyorlar vs..Amerikalilar varsa diger kucuk bebeklerinide getirip 2-3 cocukla,bazen birde ustune hamile her hafta geliyorlar.Takdir ediyorum.(Bu arada Salt Lake City'de mormonlarin en az 3,ortalama 4 veya 5 cocuklari oluyor)

Ben universtedeyken hayal ederdim,ahsap bir kitapci dukkani acmak.Butun dekor ayrintilarina kadar dusunurdum.Aslinda kimyaciydim,para kazanicaksam burdan kazanicak,ticari kaygim olmadan bir kucuk kitapci dukkani acicam,cocuklara kendim hikayeler okuyup sarkilar soyliycem,birlikte dans edip zipliycaz,gelen musterilerle alicagi kitaplar ustune sohbet edicem,o zamana kadar kendi okuyup altini cizip,kenarlarina notlar aldigim kutuphanemdeki kitaplarimida bir koseye koyup odunc almalarina izin vericem,arkadaslarimdan gonulluler bulup her hafta konuk edip;cocuklara kitaplar,sarkilar siirler okutucam falan diye...

Her hafta Hulya'nin hulyalari aklina geliyor,dalip gidiyor..Kismet her carsamba mutlaka icimden gecen kelime oluyor..

Bu carsamba aksami kalabalik misafirlerim olmasina ragmen bir kismini sabahtan halledip yine gittik barnes and noble'a.Bazen birseyleri yapmak yada devam ettirmek icin cok motiviye ihtiyac duyuyor insan,sadece anne olmak beni bircok sey icin motive edebiliyor cogu zaman...

17 comments:

Anonymous said...

Adil seni yerim ben! ne guzel olmussun oyle kucuk adam masallah sana :) Hulya yeter artik koyma Adil'in resminikardesim, yoksa yakinda kapinin dibinde goreceksin beni. Resimlerden sevmek yetmiyor ona gore :)) Serap..

umran said...

Hulya gercektende adil kucuk adam gibi cok sirin cikmis masallah ona.Hayirli kandiller..

Anonymous said...

hulyacim,
Adili op benim icin.bizim oglusun buyumesini dort gozle bekliyorum story time'lar icin.

Anonymous said...

Merhaba ablasi, sesini duymuyoruz ama neler yaptigini blogundan ogreniyoruz. Umran ablandan blog addresini aldim...Utah nasil? insaallah hersey guzeldir..Ufaklik cok buyumus...Adilin Story Time sessionlarina katildigina sevindim..It helps them a lot.....Optum

Hulya said...

sevgili serap;
iste resimleri koymamin sebebi o,siz buraya gelin diye:)

umran abla;evet ya kucuk adam gibi gercekten:)sizede hayirli kandiller

selmaaa;
bir arada olsaydik birlikte goturuduk oglanlari,ne guzel de olurdu:(kismet..

filiz abla,bu senmisin?boyle ablam diyen bir guzel sen varsin inan..cok sevindim,sen neler yapiyorsun?ikizler nasil?kandiliniz mubarek olsun,hep dua ediyorum sizlere..

umran said...

Selmaaaaa,Oglusunu op benim icin onu cok merak ediyorum.Bazen msn den mesaj atiyorum sana ama galiba rast gelmedin cevap alamadim.Hayirli kandiller sanada.
Filiz abla bende beklerim bloguma ha.Hadi optum.Hayirli kandiller.

Damak Tadı said...

Sevgili Hülya'cığım,
Burda ben tatlımı tatlı,şeker mi şeker bişey görüyorum..Ben bunu yerim yerim yerim..Allah nazarlardan saklasın korusun,maşaallah bu ne tatlılık böyle..Şurasından sıkıca öpüyorum hemde çokkkkk..

Canım Kadir gecen kutlu,dualarınız kabul olur inşallah..Sevgilerimle..

Ferhanca said...

resmı görünce küçük adam bu dedım,yorumlara bakınca benle aynı fikirde herkez. Adil'i öpüyorum.çocugunu gule gule buyut.her yere beraber gıdın ,gezdır,kucagından indirme çünkü,çok çabuk buyuyorlar. sevgıler FERHAN

Anonymous said...

maşallah bu ne şirinlik yaa :)

tarifname.blogspot.com

Anonymous said...

hulyacim zehra resmi goruru gormez anne ben adilin evine gitcem dedi:) kucuk serap gelirken onuda alir artik....

Hulya said...

sevgili gul;
cok tesekurler guzel sozlerin icin ,adil'de tesekkur ediyor.

yaa dimi ferhan bende oyle dusunuyorum aslinda da iste genclik:)

seda,sayfani cok begendim,tesekkur ediyor adil'e iltifatin icin

zehraaaa;gel teyzem buraya.serap senide alsin gelsin

kalimeero said...

ne guzel bir hayalin varmis, sicacik. insallah bir gun gercek olur. anlattiklarin bana 'you have got e-mail' filmindeki kitapciyi hatirlatti. Benim de hep ufak bir kurabiye-cay dukkani acma fantazim vardir:) Insanlarin ise gitmeden ugradiklari, sicak cay ve guler yuz bulduklari sirin bir yer.
Adil de karizma he:))

Unknown said...

HULYA'CIM CNM SIMDIDEN HAYIRLI BAYRAMLAR DILERIM.OGLUM HASTA YAZAMAYABILIRIM...COK OPERIM...SEVGILERIMLE

GULENAY

Anonymous said...

Hülya'cım oğlun çok tatlı allah bağışlasın sana şimdiden iyi bayramlar diliyorum Ebru

Hulya said...

ya evet bende o filmi izledikten sonra hayalimi calmislar dedim:)dukkani bilikte yapabiliriz,sen kurabiye cay kismini bende kitap kismini hallederim,arada degisriz ama bende isterim cay kurabiye kismini,hem sen edebiyatcisin,sana kitap bolumunde ihtiyac var:)

sevgili gulenay;iyi bayramlar sizede,oglunda acil sifalar,insallah kisa surede atlatirsiniz.

ebru cok tesekkurler,cok sagol

Anonymous said...

Merhaba,
blogunuzu yeni buldum.Samimi ve icten yazilarinizdan etkilendim.Bende Amerika'dayim ve geleli yaklasik 7 ay oldu.
Fazla arkdasim yok.Yemek bloglarindaki dostane havaya bayiliyorum.nerdeyse butun yorumlarida okuyorum.Belli olmaz belki duygualr birgun artik sigmaz olur tasinca bende birgun bloga dokerim.
Tanismak isterim Sevgili Hulya.hotmail veya gmail adresini verirsen.
Sevgiler...

Hulya said...

merhaba adinizi yazmayi unutmussnuz:)olsun,boyle yorumlar okumak beni cok sasirtiyor yani baskalari tarafindan okunuldugunu ve begenildigini bilmek:)hodabasoglu@gmail.com adresinden ulasabilirsiniz,siz neresindesiniz amerikanin?