8/06/2009

Dondurmaci




Gecen haftalarin birinde aksam ustu dondurma yemek icin ciktik.Once Adil icin istediklerini siralamaya basladik.Adil mavi ve pembe (pamuk seker ve cilekli) dondurmalari karistirip icine de renkli sus diye soyliyebilecegim rainbow sprinkles istedi.Adil'in dondurmasi olurken ben de kendim icin ne istiycegimi bakiyordum.Eleman Adil'inki hazir bicimde geri verdiginde bir baktim ustune kucuk jelibon ayiciklardan da koymus.?

-Aaaa oglum bunu yiyemez icinde jelatin var dedim.
..bozuldu.. tamam diye homurdanarak eline aldigi bir kasikla ustundeki jelibonlari siyirdi!Bu arada yanindaki baska calisan ona yenisini yapmasini salik verdi.Amma velakin bizim eleman ya tutarsa deyip dondurmayi bana uzatti.Bende bu sekilde yiyemiyecegimizi yenisini yapmasini istedim(Bu arada hala cok kibarim.)Ben ona jelibon soylemedigim halde koymus,vaktimi yemis ama hala gulumsuyorum onun homurtularina karsilik.

Yenisi yapildi.Sonra bizimkini yapti.Kasada odemeyi yaptik.Fisi alinca bir baktim 5 kusur dolar tutmasi gereken hesap 7 kusur tutmus.Geri donup(hala kibar) aciklamasini istedim.Bir kucuk cocuk boyu+bir orta boy 5 kusur yapar dedim.Bu arada duvarda asilmis olan kocaman fiyat listesi ve menu var.Aaaaa geri kalanida vergi demez mi?$2.19 cocuk boyu dondurma, 2 dolarda vergi mi dedim?(Amerikada fiyatlara vergi dahil degil.Kasada oduyoruz vergiyi)Evet geri kalan vergi dedi -aptalim ya bende- tamam deyip ciktim.

Tabi eve gelince fisi buzdolabina asip bunun pesine dusecegimi soyledim.

Birkac gun sonra cocuklardan firsat bulup olanlari yazdim,internet sayfasindan musteri hizmetlerini ulasip mail attim.Bir hafta sonra eve mektup ve bir orta boy bedava dondurma kuponu gelip ,yaptigim yorum icin ne kadar minettar olduklarini da ilave edip yollamislar.

Keske gunluk yasamda da karsima cikan,hatta hayatimin icinde yer alan sorunlu insanlarla ilgili sorunlarimi da arz makamina arz edebilsem,isteklerimi uzuntulerimi anlatabilsem hemde ayni titizlilik ve ozenle...


3 comments:

Anonymous said...

neden jelibon yiyemiyor,anlamadim

Hulya said...

sevgili adsiz;

jelibonlarin icinde jelatin var ve jelatin burda bazen domuzun kemiginden bazende baliktan yapiliyor.Domuzun herhangibi bir urununu yemedigimiz icin jelibonda yemiyoruz.

Hulya said...

Bir de asil nokta tabi benim siparis vermedigim biseyi kendi kafasina gore koymasi.Burasi alerjiler ulkesi!herkes cok dikkatli-dikaktli omak zorunda.