8/16/2009

Yesil Mercimekli Kisir


Bu benim 200.yazim imis blogta.Ne mutlu bana:)

Gecenlerde bir gun cocuklar butun gun vaktimi alinca yesil mercimek corbasi yapmak istedigim halde sadece mercimekleri haslama safhasinda kalip aksam olmustu.Evdeki erkekler icin ton balikli sandivic hazirladim aksam yemegi icin.Kendime de ne yapsam diye dusunurken biraz salatalik malzeme dogradim.Icine hasladigim yesil mercimeklerde yakisir dedim.Sonra birazda ince bulgur islatirsam hem mercimekten gelen protein hem bulgurdan gelen karbonhidrat hem de dogradim yesilliklerle tamamladim almam gerekenleri.Artik gunun yorgunlugundan mi acliktan mi cok hosuma gitti bu kisira alternatif salata.

Cuma aksam cay icmek icin arkadasa gittigimde goturdum.Herkes cok begenip testten de gecince cumartesi arkadasim Antoniy'e hastane ziyaretine giderken yaptim .Yanina taze ekmekde pisirdim.Cok duygulanip aglayan arkadasim(arkadasim da annemle yasit) bu kadar yolu iki cocugunla geldin hemde bana bunlari pisirdin ustelik deyince ona bizim kulturumuzde var olan guzelliklerden birininde bu oldugunu anlattim.


Yani tes edilip onaylanmis bu salata size de kisirdan daha hafif aksam yemekleriniz olmadigi zamanlarin saglikli bir alternatifi olsun.

Mercimekli Kisir olsun adida:)
1 su bardagi ince bulgura 1 cay bardagi kaynar su ilavesi ile islatip agzini kapayin.O beklerken ince dogranmis marul maydonoz kirmizi lahana taza sogan 1 adet rendelenmis havucu bir bardak haslanmis mercimekle karistirin.Zeytinyagi biber limon tuz sosuyla soslayin.Afiyet olsun.

(Ilk denememde biber salcasi ilave ettim hosuma gitmedi.Siz agiz tadiniza gore ilave edebilirsiniz)



1 comment:

rûzigâr said...

ne mutlu! darısı başıma diyim;inşallah 200.yazıyı kutlamak bana da nasip olur bir gün.kimbilir belki de mercimekli kısırla:)